Istorija
Vilniaus miesto Tarybos 2001 m. balandžio 18 d. sprendimu Vilniaus Užupio gimnazijos bendrojo lavinimo skyriaus pagrindu įsteigta nauja pagrindinė mokykla, pavadinta Petro Vileišio vardu. Mokyklai, esančiai sostinės senamiestyje, gražia gamta ir meno renginiais garsėjančiame Užupyje, suteiktas lietuvių tautos švietėjo, skatinusio jaunimą ne tik svajoti, bet ir veikti, mokytis, dirbti, vardas. 2001 m. gruodžio 12 dieną Vilniaus miesto taryba patvirtino sprendimą, kuriuo Petro Vileišio pagrindinė mokykla įtraukta į Lietuvos švietimo įstaigų tinklo pertvarkymo ir atnaujinimo programą. 2003 m. atlikta dalinė mokyklos renovacija. 2011 m. renovuota mokyklos sporto salė. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2011 m. liepos 13 d. sprendimu Nr. I-149 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklų pertvarkymo į progimnazijas“ 2011 m. mokykla tapo progimnazija.
Vilniaus Petro Vileišio progimnazija yra Užupio ne tik fizinės, bet ir vertybinės erdvės dalis. Progimnazijoje siekiama puoselėti bendruomeniškus santykius, pagrįstus pagarba ir bendradarbiavimu. Aktyvi savivaldos institucijų – progimnazijos tarybos, mokytojų tarybos, mokinių tarybos, tėvų tarybos – veikla įgalina rasti sprendimus, organizuoti veiklas, įgyvendinti bendrakūros projektus, orientuotus į visų bendruomenės narių poreikius. Progimnazija švenčia bendruomeniškumą organizuodama bendruomenės dienas, jau daugelį metų kviečia visus bendruomenės narius į muzikos mokytojų organizuojamą adventinį koncertą šv. Pranciškaus Asyžiečio bažnyčioje.
Progimnazijoje siekiama kurti tokią ugdymosi aplinką, kad mokiniai turėtų galimybių ugdytis kūrybinio ir kritinio mąstymo gebėjimus. Mokykloje sistemingai taikoma „Mąstymo“ mokyklos metodika, įgyvendinama mokyklos lygmens skaitymo skatinimo programa, organizuojama daug integruotų patirtinių veiklų, kūrybinių projektų, dalyvaujama šalies ir Vilniaus miesto ugdymo projektuose, skirtuose kūrybiniam ir kritiniam mąstymui ugdyti. Progimnazijoje keliami aukšti akademinių pasiekimų ir akademinės drausmės lūkesčiai, laikomasi požiūrio, kad visi mokomieji dalykai yra svarbūs jauno žmogaus augimui. Progimnazija tiki socialinio emocinio ugdymo svarba. Mokykloje diegiamas nuoseklus socialinio ugdymo modelis, apimantis ir veiksmingų mokymosi įpročių ugdymą. Nuo 2020 m. progimnazijoje įgyvendinama „Mokykla be telefonų“ politika – telefonais ir kitais asmeniniais įrenginiais nesinaudojama nei pamokų, nei pertraukų metu.
