Vilniaus Petro Vileišio progimnazija
Vilniaus Petro Vileišio progimnazija

Specialusis pedagogas

Specialiosiomis pedagogėmis progimnazijoje dirba

Dalija Dragūnienė Specialioji pedagogė

Darbo laikas

Savaitės dienos

Kontaktinis laikas

Pietų pertrauka

Nekontaktinis laikas

Pirmadienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

 

Antradienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

9.00 – 12.00

Trečiadienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

9.00 – 12.00

Ketvirtadienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

 
Penktadienis 8.00 – 16.30 12.00 – 12.30

 

Kontaktai Mobilusis +370 601 36799

Daiva Vaitekūnaitė Specialioji pedagogė

Darbo laikas

Savaitės dienos

Kontaktinis laikas

Pietų pertrauka

Nekontaktinis laikas

Pirmadienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

 

Antradienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

9.00 – 12.00

Trečiadienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

9.00 – 12.00

Ketvirtadienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

 
Penktadienis 8.00 – 16.30 12.00 – 12.30

 

Pagrindinis specialiojo pedagogo veiklos tikslas – teikti specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniams, turintiems mokymosi sunkumų, sutrikimų bei negalių, didinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymosi veiksmingumą, siekiant kiekvieno mokinio asmeninės pažangos.

Pagrindinės specialiojo pedagogo paslaugos

  1. Individualizuotas ugdymas – Specialusis pedagogas rengia individualius ugdymo planus vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Jis prisitaiko prie mokinio gebėjimų ir poreikių, kad užtikrintų efektyvų mokymąsi.
  2. Kalbos ir komunikacijos pagalba – Specialusis pedagogas dirba su vaikais, turinčiais kalbos ar komunikacijos sunkumų. Tai apima kalbos lavinimo užsiėmimus, skirtus gerinti vaiko gebėjimą suprasti ir perduoti informaciją, tiek žodžiu, tiek raštu.
  3. Elgesio korekcija – Specialusis pedagogas padeda vaikams, turintiems elgesio sutrikimų, suvaldyti impulsus, elgesio problemas ir ugdyti socialinius įgūdžius, kurie reikalingi sėkmingam bendravimui su bendraamžiais ir suaugusiaisiais.
  4. Socialinių įgūdžių ugdymas – Specialusis pedagogas dirba su vaikais, turinčiais sunkumų socializuojantis, siekdamas pagerinti jų gebėjimus bendrauti su bendraamžiais, kurti ir palaikyti draugystes, spręsti konfliktus ir elgtis pagal visuomenės normas.
  5. Mokymosi strategijų taikymas – Specialusis pedagogas padeda vaikams, turintiems mokymosi sutrikimų (pvz., disleksija, diskalkulija), rasti veiksmingas mokymosi strategijas, kurios leistų geriau įsisavinti informaciją ir pasiekti mokymosi tikslus.
  6. Kognityvinių ir motorinių įgūdžių lavinimas – Specialusis pedagogas gali dirbti su vaikais, turinčiais sunkumų su motorika arba kognityviniais gebėjimais (pvz., atmintimi, dėmesio koncentracija), taikydamas įvairias lavinimo ir ugdymo metodikas.
  7. Tėvų konsultavimas ir bendradarbiavimas – Specialusis pedagogas bendradarbiauja su tėvais, siekdamas užtikrinti, kad vaikai gautų reikiamą pagalbą tiek namuose, tiek mokykloje. Jis gali suteikti patarimus dėl elgesio valdymo, mokymosi metodų ir kitų vaikų ugdymo aspektų.
  8. Individualios ir grupinės terapijos – Kai kuriems vaikams specialusis pedagogas gali taikyti terapines metodikas, skirtas jų emocinei ir psichologinei būklei gerinti, padėti spręsti įvairias vidines problemas, kurios gali trukdyti mokytis ar socializuotis.
  9. Pagalba integruojant į bendrojo ugdymo sistemą – Specialusis pedagogas padeda vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, sėkmingai integruotis į bendrojo ugdymo mokyklas, užtikrindamas, kad jie gautų reikalingą pagalbą ir būtų įtraukti į bendras mokymo veiklas.

Specialiojo pedagogo funkcijos

  • Dalyvauja atliekant mokinių pedagoginį vertinimą, nustato mokinių žinių, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitikimą bendrosioms programoms bei įvertina mokinio asmeninę pažangą mokykloje.
  • Lavina specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių sutrikusias funkcijas ir padeda jiems įsisavinti ugdymo turinį, atsižvelgiant į kiekvieno specialiųjų ugdymosi poreikių mokinio amžių, specialiuosius ugdymosi poreikius ir individualius gebėjimus.
  • Teikia rekomendacijas mokytojams, kaip pritaikyti specialiųjų ugdymosi  poreikių mokiniams mokomąją medžiagą, diferencijuoti ir individualizuoti užduotis, individualizuoti ir/ar pritaikyti bendrąsias programas pagal jų gebėjimus, mokymo ypatumus ir ugdymosi  galimybes.
  • Bendradarbiauja su mokytojais, specialiųjų poreikių mokinių tėvais (globėjais), kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese, pedagoginės psichologinės tarnybos  specialistais.
  • Konsultuoja mokytojus, mokinius, jų tėvus (globėjus) ir kitus asmenis, tiesiogiai dalyvaujančius ugdymo procese, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais.
  • Formuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų ugdymosi poreikių mokinius.
  • Tvarko ir pildo savo profesinės veiklos dokumentus teisės aktų nustatyta tvarka.
  • Dalyvauja mokyklos vaiko gerovės komisijos veikloje.
  • Nuolat tobulina savo kompetencijas.

Pagrindinės specialiojo pedagogo darbo formos

  • Pratybos: individualios, pogrupinės (2–4 mokiniai), grupinės  (5–8 mokiniai).
  • Pagalbos teikimas mokiniams pamokų metu.
  • Mokinio tėvų (globėjų), pedagogų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančiųjų asmenų konsultavimas.
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 8.00 – 8.45
  • 2. 8.55 – 9.40
  • 3. 9.50 – 10.35
  • 4. 11.00 – 11.45
  • 5. 12.10 – 12.55
  • 6. 13.05 – 13.50
  • 7. 14.00 – 14.45