Vilniaus Petro Vileišio progimnazija
Vilniaus Petro Vileišio progimnazija

Logopedas

Logopedėmis progimnazijoje dirba

Daiva Vaitekūnaitė Logopedė

Darbo laikas

Savaitės dienos

Darbo laikas

Pietų pertrauka

Priėmimo valandos

Pirmadienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

 

Antradienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

9.00 – 12.00

Trečiadienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

9.00 – 12.00

Ketvirtadienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

 
Penktadienis 8.00 – 16.30 12.00 – 12.30

 

Indrė Kasačiūnienė Logopedė

Darbo laikas

Savaitės dienos

Darbo laikas

Pietų pertrauka

Priėmimo valandos

Pirmadienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

 

Antradienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

9.00 – 12.00

Trečiadienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

9.00 – 12.00

Ketvirtadienis

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

 
Penktadienis 8.00 – 16.30 12.00 – 12.30

 

Pagrindinis logopedo veiklos tikslas – nustatyti kalbos ir kalbėjimo bei kitus  komunikacijos sutrikimus ir teikti švietimo pagalbą mokiniams, turintiems šių sutrikimų.

Pagrindinės logopedo paslaugos

  1. Kalbos ir kalbėjimo sutrikimų diagnostika – Logopedas atlieka išsamų vertinimą, nustatydamas kalbos ir kalbėjimo sutrikimus, jų priežastis ir sunkumą. Tai gali apimti testus, pokalbius su tėvais ar šeimos nariais ir stebėjimą.
  2. Individuali terapija – Logopedas teikia individualią kalbos ir kalbėjimo terapiją, kurios tikslas – padėti asmeniui įveikti kalbos ir kalbėjimo problemas. Tai gali apimti garsų tarties, žodyno plėtros, gramatikos, sakinio struktūros ar kalbos sklandumo gerinimą.
  3. Vaikų kalbos vystymosi problemų sprendimas – Logopedas dirba su vaikais, turinčiais vystymosi sutrikimų, tokių kaip vėluojantis kalbos vystymasis, garsų klaidos, netaisyklinga tartis ar sunkumai suprasti kalbą. Logopedas padeda stiprinti vaiko kalbos įgūdžius, kad jis galėtų tinkamai bendrauti su bendraamžiais ir suaugusiais.
  4. Sunkumai mokantis skaityti ir rašyti – Logopedas teikia pagalbą vaikams ir suaugusiems, kurie patiria sunkumų mokydamiesi skaityti ir rašyti (disleksija, disgrafija). Terapijos metu logopedas padeda įveikti sunkumus, susijusius su raidžių atpažinimu, rašymo taisyklingumu ir skaitymo greičiu.
  5. Kalbos ir kalbėjimo problemos dėl sveikatos sutrikimų – Logopedas teikia pagalbą asmenims, turintiems kalbos ir kalbėjimo sutrikimų dėl ligų ar traumų, tokių kaip insultas, smegenų pažeidimai, neurologiniai sutrikimai, dėl kurių gali būti pažeista kalba ar kalbėjimo gebėjimai.
  6. Sunkumai su garsų tartimi – Logopedas padeda žmonėms, turintiems problemų su kalbos garsų (pvz., "r", "s", "š") tarta. Terapijos tikslas – išmokyti taisyklingos tarties ir skatinti kalbos sklandumą.
  7. Tarpinė pagalba suaugusiems – Logopedas dirba su suaugusiaisiais, turinčiais kalbos ir kalbėjimo sunkumų dėl įvairių priežasčių, tokių kaip senėjimas, neurologiniai sutrikimai ar traumų pasekmės. Tai gali apimti kalbos atstatymą po insulto ar traumos, komunikacijos strategijų mokymą.
  8. Kalbos lavinimas užsienio kalbose – Kai kuriems asmenims logopedas gali padėti mokytis užsienio kalbos, kai kyla sunkumų dėl kalbos struktūrų ar tarties.

Logopedo funkcijos

  • Įvertina mokinio kalbą: tartį, žodyną, gramatinę kalbos sandarą, rišliąją kalbą, kalbos raidos ypatumus.
  • Nustato mokinio kalbos ir kalbėjimo bei kitus komunikacijos sutrikimus, specialiuosius ugdymosi poreikius.
  • Numato logopedinės pagalbos teikimo tikslus ir uždavinius, sudaro kalbos ir kalbėjimo bei kitų komunikacijos sutrikimų šalinimo programas.
  • Teikia logopedinę pagalbą mokiniams, turintiems kalbos ir kalbėjimo bei kitų komunikacijos sutrikimų, vesdami pogrupinius, grupinius ir individualius užsiėmimus.
  • Bendradarbiauja su mokytojais, mokinių tėvais (globėjais), kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese, pedagoginės psichologinės tarnybos specialistais.
  • Konsultuoja mokytojus, mokinių tėvus (globėjus) ir kitus asmenis, tiesiogiai dalyvaujančius ugdymo procese kalbos ir kalbėjimo bei kitų komunikacijos sutrikimų šalinimo ir prevencijos klausimais.
  • Formuoja progimnazijos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į mokinius, turinčius kalbos ir kalbėjimo bei kitų komunikacijos sutrikimų.
  • Tvarko ir pildo  savo veiklos dokumentus.
  • Dalyvauja mokyklos vaiko gerovės komisijos veikloje.

Pagrindinės logopedo darbo formos yra

  • Pratybos - individualios pratybos; pogrupinės pratybos (2–4 mokiniai); grupinės pratybos (5–8 mokiniai).
  • Pedagogų ir kitų dalyvaujančiųjų ugdymo procese  asmenų bei mokinio tėvų (globėjų) konsultavimas.
  • Pagalba pamokoje ar kitaip organizuojamoje mokinio (mokinių) ugdymosi veikloje.
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 8.00 – 8.45
  • 2. 8.55 – 9.40
  • 3. 9.50 – 10.35
  • 4. 11.00 – 11.45
  • 5. 12.10 – 12.55
  • 6. 13.05 – 13.50
  • 7. 14.00 – 14.45